Neem contact op met ons: sales@hermeq.nl

/
VAT Display

Bezorging snel en betaalbaar

in HEEL NEDERLAND

Veilig en eenvoudig

ONLINE BETALEN

Algemene Voorwaarden

Versiedatum/toepasselijk vanaf februari 2024

HERMEQ is een leverancier van tijdelijke hekwerken en bouwplaatsinrichting.

HERMEQ B.V. is gevestigd aan Energieweg 30, 2421LM, Nieuwkoop, ingeschreven in het handelsregister onder KvK-nummer 91365562 - en wij bezitten en beheren deze website ("Site"). HERMEQ B.V. wordt in dit document ook "wij" & "ons" genoemd.

Door het gebruik van deze website gaat u ermee akkoord gebonden te zijn aan de hier beschreven Voorwaarden en bepalingen, evenals aan de Privacy Policy van HERMEQ (www.hermeq.nl/nl/privacy-policy), dat de relatie van HERMEQ met u als gebruiker/klant regelt. HERMEQ kan van tijd tot tijd wijzigingen aanbrengen in deze Voorwaarden en/of het Privacy Policy, u bent er zelf verantwoordelijk voor deze wijzigingen te controleren en u hiervan op de hoogte te stellen. Als u de website dan wel onze diensten blijft gebruiken nadat er wijzigingen zijn aangebracht, betekent dit dat u deze wijzigingen accepteert.

 

Website

Wij garanderen niet dat de Site, of enige inhoud die er deel van uitmaakt, altijd beschikbaar zal zijn of ononderbroken zal zijn. Toegang tot de site (Service) is toegestaan op tijdelijke basis. Wij kunnen de Service of een deel daarvan zonder kennisgeving opschorten, intrekken, stopzetten of wijzigen. Wij zijn niet aansprakelijk als de Service om welke reden dan ook op enig moment of voor enige periode niet beschikbaar is. We kunnen ook naar eigen goeddunken de toegang tot bepaalde delen van de Site beperken.

Informatie op deze site wordt aangeboden op een "as is" basis. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de kwaliteit, nauwkeurigheid of geschiktheid van de verstrekte informatie en het is uw verantwoordelijkheid, als gebruiker, om ervoor te zorgen dat alle producten of informatie beschikbaar via de site geschikt zijn voor uw behoeften.

 

Bestellingen

HERMEQ behoudt zich het recht voor de uitvoering van alle bestellingen op de HERMEQ website te weigeren of te annuleren. Wij behouden ons uitdrukkelijk het recht voor om uw bestelling niet te accepteren om een van de volgende redenen:

  • Het product is niet beschikbaar / op voorraad
  • Uw factureringsgegevens zijn niet correct of niet verifieerbaar
  • Uw bestelling wordt verdacht van frauduleuze activiteiten
  • We kunnen niet leveren op het door u opgegeven adres
  • Overmacht
  • In het geval van spelfouten, prijswijzigingen of andere fouten of vergissingen in de website-informatie

Eventuele annuleringen door de klant moeten formeel per e-mail aan een lid van het HERMEQ team worden doorgegeven en worden bevestigd voordat de goederen worden verzonden. Alle geverfde, gepoedercoate en gegalvaniseerde producten moeten worden geannuleerd voordat deze processen hebben plaatsgevonden.

 

Kortingen

Per bestelling kan slechts één kortingscode worden gebruikt. HERMEQ behoudt zich het recht voor om het gebruik van een kortingscode zonder verdere discussie te weigeren of te annuleren. Het gebruik van kortingscodes is afhankelijk van de beschikbaarheid van de voorraad.

 

Levering

Houd er rekening mee dat alle leveringsdata op de HERMEQ website schattingen zijn. Neem voor een precieze leverdatum contact op met een medewerker van ons team. Klanten moeten er ook rekening mee houden dat alle vermelde levertijden exclusief niet-werkdagen zijn (d.w.z. weekenden en feestdagen).

Klanten worden verzocht de goederen bij aankomst te inspecteren en HERMEQ binnen 15 minuten na levering en in ieder geval op de dag van leveren, op de hoogte te stellen van ontbrekende, defecte of beschadigde artikelen, als deze niet op het bewijs van levering/afleverbon zijn vermeld. Houd er rekening mee dat materialen die zijn verwerkt, geïnstalleerd of op een andere manier wezenlijk door de klant zijn veranderd ten opzichte van de staat waarin ze zijn geleverd, wanneer beschadigd, defect, of niet correct functionerend, niet aan HERMEQ kunnen worden toegerekend. HERMEQ is ook niet aansprakelijk voor eventuele kosten in verband met de verwerking of installatie van goederen, ongeacht of deze defect / beschadigd zijn of niet.

Indien er onverhoopt klachten of andere opmerkingen zijn over de producten van HERMEQ, dient de klant contact op te nemen met een medewerker van ons team. Zo kan HERMEQ een passende oplossing bespreken met de klant, om zoveel mogelijk alsnog aan de verwachtingen te voldoen.

 

Leveringsvoorwaarden/Huur Versiedatum/toepasselijk vanaf februari 2024

 

  1. Definities

De volgende definities zijn van toepassing op deze Voorwaarden.

1.1 Definities:

1) Werkdag: een dag, met uitzondering van een zaterdag, zondag of officiële feestdag

2) Aanvangsdatum: heeft de betekenis als gegeven in artikel 2.2.

3) Voorwaarden: deze algemene voorwaarden zoals van tijd tot tijd gewijzigd in overeenstemming met artikel 17.8.

4) Overeenkomst: de overeenkomst tussen de Leverancier en de Afnemer voor de levering of huur van Goederen en/of de levering van Diensten in overeenstemming met deze

Klant: de persoon of onderneming die de Goederen koopt of huurt en/of Diensten koopt van de Leverancier.

5) Producten: de in de Order vermelde producten die door de Leverancier voor de Afnemer worden

6) Afleverlocatie: heeft de betekenis die wordt gegeven in artikel 4.2.

7) Geval van Overmacht: heeft de betekenis die eraan wordt gegeven in artikel 16

8) Goederen: de goederen (of een deel ervan) die in de Bestelling worden

9) Specificatie: elke specificatie voor de Goederen, met inbegrip van relevante plannen of

tekeningen, die schriftelijk is overeengekomen tussen de Klant en de Leverancier.

10) Intellectuele eigendomsrechten: octrooien, rechten op uitvindingen, auteursrecht en naburige rechten, morele rechten, handels- en dienstmerken, bedrijfsnamen en domeinnamen, rechten op opmaak en handelsuitingen, goodwill en het recht om een vordering in te stellen wegens inbreuk of oneerlijke concurrentie, rechten op ontwerpen, databaserechten, rechten op het gebruik en de bescherming van de vertrouwelijkheid van vertrouwelijke informatie (met inbegrip van knowhow en handelsgeheimen), en alle andere intellectuele eigendomsrechten, in elk geval ongeacht of deze geregistreerd of niet-geregistreerd zijn en met inbegrip van alle aanvragen en rechten om aanvragen in te dienen voor, verlengingen of verlengingen van, en rechten om voorrang te eisen van, dergelijke rechten en alle gelijksoortige of equivalente rechten of vormen van bescherming die nu of in de toekomst overal ter wereld bestaan of zullen

11) Order: de order van de Klant voor de levering of huur van Goederen en/of de levering van Diensten, zoals uiteengezet in het inkooporderformulier van de Klant, of de schriftelijke aanvaarding door de Klant van de offerte van de Leverancier, of aan ommezijde, al naar gelang het

12) Diensten: de installatie en andere gerelateerde diensten, met inbegrip van de Producten, die door de Leverancier aan de Klant worden geleverd zoals uiteengezet in de Specificatie, of zoals anderszins schriftelijk overeengekomen tussen de Klant en de Leverancier.

13) Leverancier: HERMEQ B.V.

14) Materialen van de Leverancier: heeft de betekenis zoals gegeven in clausule 8.1(g).

 

1.2 Interpretatie:

(a) Een persoon omvat een natuurlijk persoon, een rechtspersoon of een lichaam zonder rechtspersoonlijkheid (met of zonder afzonderlijke rechtspersoonlijkheid).

(b) Een verwijzing naar een partij omvat ook haar opvolgers en toegestane

(c) Een verwijzing naar wetgeving of een wetsbepaling is een verwijzing naar deze wetgeving zoals gewijzigd of opnieuw vastgesteld en omvat alle afgeleide wetgeving die krachtens deze wetgeving of wetsbepaling tot stand is gekomen.

(d) Woorden na de termen inclusief, omvatten, in het bijzonder, bijvoorbeeld of soortgelijke uitdrukkingen dienen te worden opgevat als illustratief en beperken niet de betekenis van de woorden, omschrijving, definitie, zin of term die aan deze termen voorafgaan.

(e) Een verwijzing naar schriftelijk omvat ook e-mail.

 

2. Basis van het contract

2.1 De Order vormt een aanbod van de Klant om Goederen te kopen, te huren en/of te installeren in overeenstemming met deze Voorwaarden.

2.2 De Order wordt pas geacht te zijn aanvaard wanneer de Leverancier de Order schriftelijk aanvaardt, op welk moment en op welke datum het Contract tot stand komt (Aanvangsdatum). Een Order kan door de Afnemer uitsluitend worden geannuleerd in overeenstemming met de bepalingen van artikel 2.7.

2.3 Alle monsters, tekeningen, beschrijvend materiaal of reclame die door de Leverancier worden uitgegeven en alle beschrijvingen van de Goederen of illustraties of beschrijvingen van de Diensten in de catalogi, brochures of online van de Leverancier worden uitsluitend uitgegeven of gepubliceerd om bij benadering een idee te geven van de Diensten en/of Goederen die daarin worden beschreven. Zij maken geen deel uit van het Contract en hebben geen contractuele kracht.

2.4 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op het Contract met uitsluiting van alle andere voorwaarden die de Klant tracht op te leggen of op te nemen, of die geïmpliceerd worden door de wet, handelsgebruiken, praktijken of de gang van zaken. De algemene voorwaarden van de Klant worden nadrukkelijk van de hand gewezen.

2.5 Een door de Leverancier uitgebrachte offerte vormt geen aanbod en is, tenzij anders vermeld, slechts geldig voor een periode van 20 Werkdagen vanaf de datum van uitbrengen, of het einde van de kalendermaand indien dit eerder is.

2.6 Al deze Voorwaarden zijn van toepassing op de levering van zowel Goederen als Diensten, behalve wanneer de toepassing op één van beide is gespecificeerd.

2.7 Een Bestelling kan door de Klant alleen worden geannuleerd binnen 24 uur nadat deze is aanvaard overeenkomstig artikel 2.2 hierboven. Aan de Klant kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht in overeenstemming met de actuele prijslijst van de Bestellingen met een specifiek op maat gemaakt ontwerp of een specifieke kleur kunnen op geen enkel moment na aanvaarding van de Bestelling worden gerestitueerd.

 

3. Goederen

3.1 De Goederen worden beschreven in de Specificatie of zoals anderszins schriftelijk overeengekomen tussen de Klant en de Leverancier.

3.2 De Leverancier behoudt zich het recht voor om de Specificatie te wijzigen indien dit wordt vereist door enige toepasselijke wettelijke of regelgevende vereiste, of indien een equivalent kan worden geleverd dat kwalitatief niet minder is dan de oorspronkelijk gespecificeerde Goederen, en de Leverancier zal de Afnemer in een dergelijk geval hiervan in kennis stellen.

3.3 De minimumperiode voor de huur van Goederen is 4 weken en daarna in blokken van een week, tenzij anders overeengekomen met de Leverancier.

 

4. Levering of ophalen van goederen

4.1 De Leverancier draagt er zorg voor dat voorafgaand aan de levering of het afhalen een leverings-/huurbon per e-mail aan de Klant wordt gezonden waarop de datum van de Bestelling, het contractnummer, of alle relevante referentienummers van de Klant en de Leverancier, het type en de hoeveelheid Goederen (inclusief het codenummer van de Goederen, indien van toepassing), en (eventuele) speciale instructies voor opslag, gebruik en retournering vermeld staan:

4.2 De Leverancier zal de Goederen afleveren op de locatie die in de Order is vermeld of op een andere locatie die de partijen kunnen overeenkomen (Afleverlocatie) op elk tijdstip nadat de Leverancier de Afnemer ervan in kennis heeft gesteld dat de Goederen gereed zijn.

4.3 De Afnemer dient de Goederen binnen drie Werkdagen nadat de Leverancier de Afnemer heeft geïnformeerd dat de Goederen gereed zijn, af te halen op het terrein van de Leverancier of op een andere locatie die met de Afnemer kan worden overeengekomen vóór levering (Afleverlocatie).

4.4 De levering van de Goederen is voltooid wanneer de levering van de Goederen op de Leveringslocatie is voltooid.

4.5 Alle opgegeven data voor levering van de Goederen gelden slechts bij benadering. De Leverancier is niet aansprakelijk voor enige vertraging in de levering van de Goederen die wordt veroorzaakt door een geval van Overmacht of het verzuim van de Klant om de Leverancier te voorzien van adequate leveringsinstructies of enige andere instructies die relevant zijn voor de levering van de Goederen.

4.6 De Leverancier is niet aansprakelijk voor het niet leveren van de Goederen voor zover een dergelijk verzuim wordt veroorzaakt door een geval van Overmacht of het verzuim van de Klant om de Leverancier te voorzien van adequate leveringsinstructies of andere instructies die relevant zijn voor de levering van de Afgezien van de eerder in deze bepaling genoemde redenen, is de aansprakelijkheid van de Leverancier, indien hij nalaat de Goederen te leveren, beperkt tot de kosten en uitgaven die de Klant heeft gemaakt voor het verkrijgen van vervangende goederen met een soortgelijke beschrijving en kwaliteit op de goedkoopste beschikbare markt, verminderd met de prijs van de Goederen.

4.7 Elke wijziging van de Leveringslocatie moet ten minste 48 uur vóór de geplande leveringsdatum schriftelijk worden meegedeeld aan en aanvaard door de Voor elke wijziging van de Afleverlocatie kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.

4.8 Indien de Klant nalaat de Goederen in ontvangst te nemen (bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, indien de vertegenwoordigers van de Klant niet beschikbaar zijn op de Afleverlocatie voor de levering of indien de Klant niet heeft aangegeven dat lossen vereist was), zal de Leverancier de verspilde tijd in rekening brengen, met inbegrip van de kosten die worden gemaakt indien een herhaalde leveringsreis nodig is. Indien de Leverancier de Goederen opslaat totdat de levering plaatsvindt, zal hij de Afnemer alle daarmee verband houdende kosten en uitgaven (met inbegrip van verzekering) in rekening brengen.

4.9 De Klant (of iemand namens de Klant) zal onmiddellijk na levering moeten tekenen voor aanvaarding van de gekochte Goederen en bevestigen dat de Goederen vrij zijn van materiële gebreken of Als de Klant het formulier voor aanvaarding van de levering ondertekent om dit te bevestigen, of weigert of niet beschikbaar is om het formulier te ondertekenen, verliest de Klant het recht om terugbetaling aan te vragen volgens artikel 5.1.

4.10 Houd er rekening mee dat het de verantwoordelijkheid van de Klant is om het uitladen van bezorgvoertuigen te regelen, tenzij de Klant heeft betaald voor een uitlaaddienst als onderdeel van de Diensten.

4.11 Indien tien Werkdagen na de dag waarop de Leverancier de Afnemer heeft meegedeeld dat de Goederen gereed waren voor levering, de Afnemer de Goederen niet daadwerkelijk in ontvangst heeft genomen, kan de Leverancier de Goederen geheel of gedeeltelijk doorverkopen, opnieuw verhuren of anderszins van de hand doen en, na aftrek van redelijke opslag- en verkoopkosten, het eventuele meerdere boven de prijs van de Goederen aan de Afnemer in rekening brengen of het eventuele meerdere onder de prijs van de Goederen aan de Afnemer in rekening

4.12 Indien de Leverancier tot en met 5% meer of minder dan de bestelde hoeveelheid Goederen levert, mag de Afnemer deze niet afwijzen, maar na ontvangst van een mededeling van de Afnemer dat de verkeerde hoeveelheid Goederen is geleverd, zal de Leverancier de factuur voor de Goederen pro rata aanpassen.

4.13 De Leverancier kan de Goederen in gedeelten leveren, die afzonderlijk worden gefactureerd en betaald. Elke termijn vormt een afzonderlijke Een vertraging in de levering of een gebrek in een termijn geeft de Klant niet het recht om een andere termijn te annuleren.

4.14 Indien de Goederen bij de Leverancier worden afgehaald, dient de Afnemer ten genoegen van de Leverancier passend identificatiebewijs te tonen, alsmede de bankpas die is gebruikt voor de betaling van de Goederen, alvorens deze aan de Afnemer worden vrijgegeven.

4.15 Indien Goederen door de Leverancier dienen te worden geïnstalleerd, is het de verantwoordelijkheid van de Afnemer om ervoor te zorgen dat de Leverancier volledige en onbeperkte toegang heeft tot de betreffende locatie, en er tevens voor te zorgen dat aan alle gezondheids- en veiligheidsvoorschriften en andere regelgevende vereisten op de locatie is voldaan, zodat het personeel van de Leverancier de installatie van de Goederen veilig kan voltooien. In geval van enige vordering, verlies, schade of kosten die worden opgelopen of geleden door de Leverancier, zijn ondergeschikten of agenten, voortvloeiend uit de toegang tot of aanwezigheid op de locatie om de installatie uit te voeren, zal de Klant de Leverancier volledig en effectief vrijwaren voor al dergelijke verliezen, uitgaven of schade.

 

5. Kwaliteit van goederen

5.1 Voor de verkoop of verhuur van Goederen garandeert de Leverancier dat bij levering de Goederen:

(a) in alle wezenlijke opzichten in overeenstemming zijn met hun beschrijving en alle toepasselijke Specificaties;

(b) vrij zijn van wezenlijke ontwerp-, materiaal- en fabricagefouten; en

(c) van bevredigende kwaliteit zijn; en

(d) geschikt zijn voor elk redelijk doel dat de Leverancier voor ogen

De Klant dient de Goederen onmiddellijk na levering te controleren op mogelijke gebreken of tekorten en dient de Leverancier binnen 15 minuten na voltooiing van de levering, en uiterlijk op dezelfde dag van levering, schriftelijk op de hoogte te stellen. Indien binnen deze termijn geen mogelijke gebreken of tekorten worden gemeld, kan de Leverancier vervanging en/of terugbetaling weigeren.

5.2 De Leverancier zal (niettegenstaande clausules 5.1 en 5.3) naar eigen keuze, de gebrekkige Goederen repareren of vervangen, of de prijs van de gebrekkige Goederen geheel of gedeeltelijk terugbetalen indien:

(a) de Klant de Leverancier schriftelijk en tijdig in kennis stelt van het feit dat sommige of alle Goederen niet voldoen aan de voorwaarden zoals uiteengezet in artikel 5.1;

(b) de Leverancier een redelijke gelegenheid wordt geboden om dergelijke Goederen te onderzoeken; en

(c) de Leverancier tot de conclusie komt dat inderdaad voldoende grond bestaat voor reparatie, vervanging, of (gedeeltelijke) terugbetaling.

5.3 De Leverancier is niet aansprakelijk voor het niet voldoen van de Goederen aan de voorwaarden zoals uiteengezet in artikel 5.1 indien:

(a) het gebrek ontstaat doordat de Klant de mondelinge of schriftelijke instructies van de Leverancier met betrekking tot opslag, installatie, inbedrijfstelling, gebruik of onderhoud van de Goederen of (indien deze ontbreken) goede handelspraktijken met betrekking tot hetzelfde niet heeft opgevolgd;

(b) het gebrek ontstaat doordat de Leverancier een door de Klant verstrekte tekening, ontwerp of Specificatie volgt;

(c) de Klant dergelijke Goederen wijzigt of repareert zonder schriftelijke toestemming van de Leverancier;

(d) het defect ontstaat als gevolg van normale slijtage, opzettelijke schade, nalatigheid of abnormale werkomstandigheden; of

(e) de Goederen afwijken van hun beschrijving of de Specificatie als gevolg van wijzigingen die zijn aangebracht om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan toepasselijke wettelijke of regelgevende normen, of wanneer een vervangend artikel van vergelijkbare kwaliteit wordt

5.4 De verwerking van terugbetalingen kan tot 28 dagen in beslag nemen.

5.5 Behoudens het bepaalde in dit artikel 5 is de Leverancier niet aansprakelijk jegens de Klant met betrekking tot het niet voldoen van de Goederen aan de in artikel 5.1 vermelde voorwaarden.

5.6 Op maat gemaakte, geverfde of gepoedercoate Producten kunnen niet worden gerestitueerd, tenzij ze wezenlijk defect zijn.

5.7 Indien de Goederen door de Klant worden gehuurd, zal eventuele schade aan de Goederen aan de Klant in rekening worden gebracht. Schade zal door de Leverancier worden vastgesteld bij terugkomst op het terrein van de Leverancier, en schriftelijk aan de Klant worden meegedeeld met een factuur voor het te betalen bedrag.

 

6. Risico, overgang van eigendom, eigendomsvoorbehoud

6.1 Wanneer Goederen aan de Klant zijn verkocht, gaat het risico van de Goederen over op de Klant bij voltooiing van de levering of ophaling.

6.2 Indien Goederen aan de Afnemer zijn verkocht, gaat de eigendom van die Goederen pas over op de Afnemer nadat de Leverancier volledige betaling heeft ontvangen voor die Goederen, én voor alle andere goederen die de Leverancier aan de Afnemer heeft geleverd en waarvoor betaling verschuldigd is. De eigendom van de Goederen gaat pas over op het moment van betaling van al deze bedragen (er is dus sprake van een ‘verlengd eigendomsvoorbehoud’, zie onder meer artikel 3:92 BW).

6.3 Totdat de eigendom van de Goederen is overgegaan op de Klant en gedurende elke huurperiode van de Goederen, zal de Klant:

(a) de Goederen gescheiden op te slaan van alle andere goederen die in het bezit zijn van de Klant, zodat ze gemakkelijk identificeerbaar blijven als eigendom van de Leverancier;

(b) geen identificatietekens of verpakkingen op of met betrekking tot de Goederen verwijderen, beschadigen of onleesbaar maken;

(c) de Goederen in bevredigende staat houden en verzekerd houden tegen alle risico's voor rekening van de Leverancier voor hun volledige prijs vanaf de datum van levering;

(d) de Leverancier ongehinderde toegang te verlenen en/of te verzekeren tot de Afleverlocatie (of andere plaats waar deze zijn opgeslagen of worden gebruikt) voor het ophalen van de Goederen in omstandigheden waarin de Klant zijn verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst niet nakomt;

(e) de Leverancier onmiddellijk op de hoogte stellen indien zich een van de gebeurtenissen voordoet die zijn opgesomd in artikel 14.2(b) tot en met artikel 14.2(d); en

(f) verstrekt de Leverancier de informatie die de Leverancier redelijkerwijs van tijd tot tijd kan verlangen met betrekking tot:

(i) de Goederen; en

(ii) de huidige financiële positie van de Klant. 

 

7. Levering van diensten

7.1 De Leverancier zal de Diensten in alle wezenlijke opzichten aan de Klant leveren in overeenstemming met de Specificatie.

7.2 De Leverancier zal alle redelijke inspanningen verrichten om te voldoen aan door de Klant verzochte uitvoeringsdata voor de Diensten, maar dergelijke data zijn slechts schattingen en de tijd is niet van wezenlijk belang voor de uitvoering van de Diensten.

7.3 De Leverancier behoudt zich het recht voor om de Specificatie te wijzigen indien dit noodzakelijk is om te voldoen aan toepasselijke wet- of regelgeving, of indien de wijziging de aard of kwaliteit van de Diensten niet wezenlijk zal beïnvloeden, en de Leverancier zal de Klant in een dergelijk geval hiervan op de hoogte stellen.

7.4 De Leverancier garandeert de Klant dat de Diensten zullen worden verleend met inachtneming van redelijke zorg en vakmanschap.

 

8. Verplichtingen van de klant

8.1 De Klant zal:

(a) ervoor zorgen dat de voorwaarden van de Bestelling en alle informatie die zij verstrekt in de Specificatie volledig en nauwkeurig zijn;

(b) samen te werken met de Leverancier in alle zaken die betrekking hebben op de Diensten;

(c) de Leverancier, zijn werknemers, agenten, adviseurs en onderaannemers toegang verlenen tot de bedrijfsruimten, kantoorruimte, leveringslocatie en andere faciliteiten van de Klant zoals redelijkerwijs vereist door de Leverancier voor het verlenen van de Diensten;

(d) de Leverancier voorzien van de informatie en materialen die de Leverancier redelijkerwijs kan verlangen voor het verlenen van de Diensten, en ervoor zorgen dat dergelijke informatie in alle wezenlijke opzichten volledig en nauwkeurig is;

(e) alle noodzakelijke licenties, toestemmingen en toestemmingen die mogelijk vereist zijn voor de Diensten verkrijgen en in stand houden vóór de datum waarop de Diensten zullen beginnen;

(f) alle toepasselijke wetten naleven, met inbegrip van gezondheids- en veiligheidswetten;

(g) alle materialen, apparatuur, documenten en andere eigendommen van de Leverancier (Materialen van de Leverancier) op de Afleverlocatie (of een andere plaats waar ze worden opgeslagen of gebruikt) op eigen risico in bewaring houden, en de Materialen van de Leverancier niet gebruiken anders dan in overeenstemming met de schriftelijke instructies of toestemming van de Leverancier; en

(h) voldoen aan eventuele aanvullende verplichtingen zoals uiteengezet in de Specificatie;

(i) ervoor te zorgen dat de Leverancier onbelemmerde toegang heeft voor het lossen, installeren en indien van toepassing het laden en ophalen van Goederen op de Afleverlocatie, waarbij al het personeel dat betrokken is bij de installatie, het laden en het lossen geacht wordt onder leiding en toezicht van de Klant te staan;

(j) met betrekking tot Goederen die worden gehuurd:

(i) ervoor zorgen dat de Goederen veilig worden bewaard, vrij zijn van schade en defecten (weersinvloeden uitgezonderd) en beschikbaar zijn voor terugzending op de gewenste tijd en wijze; en

(ii) de Leverancier toegang te verlenen om de Goederen van tijd tot tijd te inspecteren, en aan het einde van een huurperiode de Leverancier toe te staan de Goederen zonder belemmeringen of vertraging te verwijderen; en

(iii) de Leverancier in kennis stellen van enige schade aan of diefstal van Goederen tijdens de huurperiode; en

(iv) de Leverancier schadeloos te stellen voor alle vorderingen van welke persoon dan ook voor letsel aan personen of eigendommen veroorzaakt door, in verband met of voortvloeiend uit de opslag, de doorvoer, het vervoer, het lossen, de installatie, het laden of het gebruik van de Goederen gedurende de huurperiode, en voor alle kosten en lasten in verband hiermee, ongeacht of deze voortvloeien uit de wet of het In geval van verlies van of schade aan de Goederen, zullen de huurkosten verschuldigd blijven door de Klant tegen de wekelijkse tarieven die vermeld zijn in de Bestelling tot volledige betaling heeft plaatsgevonden;

(v) de Goederen niet opnieuw verhuren, onderverhuren of op andere wijze in bezit afstaan; en

(vi) de Goederen niet verplaatsen vanaf de Plaats van Levering, tenzij schriftelijk anders overeengekomen met de Leverancier; en

8.2 Indien de nakoming door de Leverancier van een van zijn verplichtingen uit hoofde van het Contract wordt verhinderd of vertraagd door een handelen of nalaten van de Klant of het niet nakomen door de Klant van een relevante verplichting (Verzuim van de Klant):

(a) zonder beperking of aantasting van enig ander recht of rechtsmiddel dat tot zijn beschikking staat, heeft de Leverancier het recht om de uitvoering van de Diensten op te schorten totdat de Klant het Verzuim van de Klant heeft hersteld, en om zich op het Verzuim van de Klant te beroepen om hem te ontslaan van de uitvoering van enige van zijn verplichtingen, in elk geval voor zover het Verzuim van de Klant de uitvoering van enige van zijn verplichtingen door de Leverancier verhindert of vertraagt;

(b) is de Leverancier niet aansprakelijk voor door de Klant gedragen of geleden kosten of verliezen die rechtstreeks of onrechtstreeks voortvloeien uit het verzuim of de vertraging van de Leverancier bij de uitvoering van een van zijn verplichtingen zoals uiteengezet in dit artikel 2; en

(c) de Klant zal de Leverancier op diens schriftelijke verzoek alle kosten of verliezen vergoeden die de Leverancier lijdt of heeft geleden en die direct of indirect het gevolg zijn van de tekortkoming van de Klant.

 

9. Kosten en betaling

9.1 De prijs voor Goederen:

(a) is de prijs die is vermeld in de Bestelling of, indien geen prijs is vermeld, de prijs die is vermeld in de gepubliceerde prijslijst van de Leverancier op de datum van levering; en

(b) zijn exclusief alle kosten en toeslagen voor verpakking, verzekering, transport van de Goederen, die aan de Klant gefactureerd zullen worden; en

(c) die worden gehuurd, worden per week in rekening gebracht, dus als de huur 1 dag in de volgende week valt, wordt de hele week in rekening gebracht.

9.2 De vergoedingen voor Diensten worden berekend op basis van tijd en materialen:

(a) de vergoedingen worden berekend in overeenstemming met de dagtarieven van de Leverancier, zoals vermeld in zijn op de datum van het Contract geldende prijslijst;

(b) de dagvergoedingen van de Leverancier voor elke individuele persoon worden berekend op basis van een achturige werkdag van 8.00 tot 17.00 uur op Werkdagen;

(c) heeft de Leverancier het recht om een overwerktarief van 50% van het dagtarief in rekening te brengen op pro rata basis voor elke dagdeel of voor elke tijd gewerkt door personen die hij inschakelt voor de Diensten buiten de uren genoemd in artikel 9.2(b); en

(d) is de Leverancier gerechtigd de Klant alle onkosten in rekening te brengen die redelijkerwijs worden gemaakt door de personen die door de Leverancier worden ingeschakeld in verband met de Diensten, met inbegrip van reiskosten, hotelkosten, verblijfskosten en alle daarmee samenhangende onkosten, en voor de kosten van diensten die door derden worden verleend en door de Leverancier nodig zijn voor de uitvoering van de Diensten, en voor de kosten van

9.3 De Leverancier behoudt zich het recht voor om:

(a) de vergoedingen voor de Goederen of Diensten jaarlijks verhogen vanaf elke verjaardag van de Aanvangsdatum;

(b) de prijs van de Goederen of Diensten verhogen, door kennisgeving aan de Klant op elk moment vóór de levering, om een stijging van de kosten van de Goederen voor de Leverancier weer te geven die te wijten is aan:

(i) elke factor waarop de Leverancier geen invloed heeft (met inbegrip van wisselkoersschommelingen, verhogingen van belastingen en heffingen en verhogingen van arbeids-, materiaal- en andere productiekosten);

(ii) elk verzoek van de Klant om de leveringsdatum(s), hoeveelheden of soorten bestelde Goederen of de Specificatie te wijzigen; of

(iii) enige vertraging veroorzaakt door instructies van de Klant met betrekking tot de Goederen of nalatigheid van de Klant om de Leverancier adequate of accurate informatie of instructies met betrekking tot de Goederen te verstrekken.

9.4 Met betrekking tot

(a) de verkoop van Goederen, zal de Leverancier de Klant voorafgaand aan de levering factureren;

(b) de huur van Goederen, zal de Leverancier wekelijks factureren vanaf de aanvangsdatum van de huur;

(c) de levering van Diensten, zal de Leverancier de Klant wekelijks Voor aanvang van de Diensten kan een aanbetaling worden gevraagd. Maar in elk bovengenoemd geval is de Leverancier gerechtigd te factureren naarmate en wanneer de kosten zijn gemaakt en de datum voor betaling van elke factuur zal zijn zoals vermeld op de factuur, of indien dit niet het geval is volgens onderstaand artikel 9.5.

9.5 De Afnemer zal elke door de Leverancier ingediende factuur betalen:

(a) binnen 30 dagen na de factuurdatum of in overeenstemming met eventuele door de Leverancier overeengekomen en schriftelijk aan de Klant bevestigde kredietvoorwaarden; en

(b) volledig en in vrijgemaakte gelden op een door de Leverancier schriftelijk aangewezen bankrekening, en

De betalingstermijn is van wezenlijk belang voor het Contract.

9.6 Alle door de Afnemer uit hoofde van het Contract verschuldigde bedragen zijn exclusief BTW. Indien uit hoofde van het Contract door de Leverancier aan de Klant enige belastbare levering voor BTW-doeleinden wordt verricht, zal de Klant, na ontvangst van een geldige BTW- factuur van de Leverancier, aan de Leverancier gelijktijdig met de betaling die voor de levering van de Diensten of Goederen verschuldigd is, de aanvullende BTW-bedragen betalen die voor de levering van de Diensten of Goederen verschuldigd zijn.

9.7 Indien de Klant een krachtens het Contract aan de Leverancier verschuldigde betaling niet op de vervaldatum verricht, dan zal de Klant, zonder beperking van de rechtsmiddelen van de Leverancier krachtens artikel 14, wettelijke handelsrente betalen over het achterstallige bedrag vanaf de vervaldatum tot aan de betaling van het achterstallige bedrag.

9.8 Alle bedragen die uit hoofde van het Contract verschuldigd zijn, moeten volledig worden betaald zonder enige verrekening, tegenvordering, aftrek of inhouding (met uitzondering van enige aftrek of inhouding van belasting zoals vereist door de wet).

 

10. Intellectuele eigendomsrechten

10.1 Alle Intellectuele Eigendomsrechten in of voortvloeiend uit of in verband met de Diensten (anders dan Intellectuele Eigendomsrechten in door de Klant verstrekte materialen) berusten bij de

10.2 De Leverancier verleent aan de Klant, of zorgt voor de rechtstreekse verlening aan de Klant van, een volledig betaalde, wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije licentie gedurende de looptijd van het Contract voor het gebruik van de Te Leveren Producten (met uitzondering van door de Klant geleverde materialen) met het oog op de ontvangst en het gebruik van de Diensten en de Te Leveren Producten in zijn bedrijf.

10.3 De Klant zal geen sublicentie verlenen, toewijzen of anderszins overdragen van de rechten verleend door artikel 10.2.

10.4 De Klant verleent de Leverancier een volledig betaalde, niet-exclusieve, royaltyvrije, niet-overdraagbare licentie voor het kopiëren en wijzigen van alle materialen die door de Klant aan de Leverancier zijn verstrekt voor de duur van het Contract ten behoeve van het verlenen van de Diensten aan de Klant.

 

11. Gegevensbescherming en privacy

11.1 Voor de toepasselijke bepalingen voor gegevensbescherming en privacy wordt verwezen naar de Privacy Policy van HERMEQ, (hermeq.nl/nl/privacy-policy),

 

12 Vertrouwelijkheid

12.1 Elke partij verbindt zich ertoe om op geen enkel moment tijdens het Contract, en gedurende een periode van twee jaar na beëindiging van het Contract, vertrouwelijke informatie betreffende de activiteiten, zaken, klanten, cliënten of leveranciers van de andere partij of van een lid van de groep van ondernemingen waartoe de andere partij behoort, bekend te maken aan een persoon, behalve zoals toegestaan door artikel 12.2.

12.2 Elke partij mag vertrouwelijke informatie van de andere partij openbaar maken:

(a) aan haar werknemers, functionarissen, vertegenwoordigers, aannemers of onderaannemers of adviseurs die deze informatie nodig hebben om de rechten van de partij uit te oefenen of haar verplichtingen krachtens of in verband met het Contract na te Elke partij zorgt ervoor dat haar werknemers, functionarissen, vertegenwoordigers of adviseurs aan wie zij vertrouwelijke informatie van de andere partij bekendmaakt, voldoen aan dit artikel 12; en

(b) zoals vereist door de wet, een bevoegde rechtbank of een overheids- of regelgevende

12.3 Geen enkele partij zal de vertrouwelijke informatie van een andere partij gebruiken voor enig ander doel dan het uitoefenen van haar rechten en het nakomen van haar verplichtingen onder of in verband met het Contract.

 

13. Beperking van aansprakelijkheid:

13.1 De totale aansprakelijkheid van de Leverancier jegens de Klant zal niet hoger zijn dan de Prijs die voor de betreffende Goederen of Diensten is betaald. Bovendien zal de totale aansprakelijkheid van de Leverancier niet hoger zijn dan het totale bedrag dat onder de verzekering van de Leverancier wordt uitgekeerd.

13.2 De aansprakelijkheidsbeperkingen in dit artikel 13 zijn van toepassing op elke aansprakelijkheid die voortvloeit uit of in verband staat met het Contract, directe en indirecte schade, inclusief aansprakelijkheid op grond van contract, onrechtmatige daad (inclusief nalatigheid), verkeerde voorstelling van zaken, restitutie of anderszins.

13.3 De beperking van aansprakelijkheid geldt niet voor de situatie dat bewijsbaar sprake is van opzet of grove nalatigheid, of voor een situatie waarin aansprakelijkheid niet wettelijk kan worden beperkt.

13.4 De volgende schade is uitgesloten van de aansprakelijkheid van de Leverancier:

(i) winstderving;

(ii) verlies van omzet of zaken;

(iii) verlies van overeenkomsten of contracten;

(iv) verlies van verwachte besparingen;

(v) verlies van gebruik of beschadiging van software, gegevens of informatie;

(vi) verlies van of schade aan goodwill;

(vii) indirecte schade of gevolgschade; en

(viii) verlies voortvloeiend uit een vordering met betrekking tot het ontwerp van de Goederen indien dat ontwerp voortvloeit uit Tijdelijke Ontwerpen van Werken die door de Klant of een derde aan de Leverancier zijn verstrekt.

13.5 Dit artikel 13 blijft ook van kracht na beëindiging van het Contract van kracht. 

 

14. Beëindiging

14.1 Zonder afbreuk te doen aan enig ander recht of rechtsmiddel dat tot haar beschikking staat, kan elke partij het Contract beëindigen door de andere partij hiervan ten minste één maand van tevoren schriftelijk in kennis te stellen.

14.2 Zonder afbreuk te doen aan enig ander recht of rechtsmiddel dat tot haar beschikking staat, kan elke partij het Contract met onmiddellijke ingang beëindigen door schriftelijke kennisgeving aan de andere partij indien:

(a) de andere partij een wezenlijke inbreuk pleegt op haar verplichtingen uit hoofde van het Contract en (indien een dergelijke inbreuk herstelbaar is) deze inbreuk niet herstelt binnen 28 dagen na ontvangst van een schriftelijke aanmaning om dit te doen;

(b) de andere partij een stap of handeling onderneemt in verband met haar ondercuratelestelling, faillissement, voorlopige liquidatie of een akkoord of regeling met haar schuldeisers (anders dan in verband met een solvente herstructurering), het verkrijgen van uitstel van betaling, liquidatie (vrijwillig of op bevel van de rechtbank, tenzij ten behoeve van een solvente herstructurering), het aanstellen van een curator voor een van haar activa of het staken van haar activiteiten of, indien de stap of handeling in een ander rechtsgebied wordt ondernomen, in verband met een analoge procedure in het desbetreffende rechtsgebied;

(c) de andere partij haar activiteiten geheel of gedeeltelijk opschort, of dreigt op te schorten, of haar activiteiten geheel of gedeeltelijk staakt of dreigt te staken; of

(d) de financiële positie van de andere partij zodanig verslechtert dat redelijkerwijs de mening gerechtvaardigd is dat haar vermogen om uitvoering te geven aan de voorwaarden van het Contract in gevaar is.

14.3 Zonder afbreuk te doen aan enig ander recht of rechtsmiddel dat tot zijn beschikking staat, kan de Leverancier het Contract met onmiddellijke ingang beëindigen door middel van schriftelijke kennisgeving aan de Klant indien de Klant enig bedrag dat uit hoofde van het Contract verschuldigd is, niet betaalt op de vervaldatum voor betaling:

14.4 Zonder afbreuk te doen aan enig ander recht of rechtsmiddel waarover de Leverancier beschikt, kan de Leverancier de levering van Diensten of alle verdere leveringen van Goederen uit hoofde van het Contract of enig ander contract tussen de Klant en de Leverancier opschorten indien de Klant enig bedrag dat uit hoofde van het Contract verschuldigd is, niet betaalt op de vervaldatum voor betaling, de Klant onderworpen wordt aan een van de gebeurtenissen die zijn opgesomd in artikel 2(b) tot en met artikel 14.2(d), of de Leverancier redelijkerwijs van mening is dat de Klant op het punt staat onderworpen te worden aan een van deze gebeurtenissen.

 

15. Gevolgen van beëindiging

15.1 Bij beëindiging van het Contract:

(a) zal de Klant onmiddellijk alle openstaande onbetaalde facturen en rente van de Leverancier aan de Leverancier betalen en, met betrekking tot geleverde Diensten en Goederen waarvoor geen factuur is ingediend, zal de Leverancier een factuur indienen die onmiddellijk na ontvangst door de Klant dient te worden betaald;

(b) dient de Klant alle Materialen van de Leverancier en alle Producten of Goederen die niet volledig zijn betaald of die worden verhuurd, alsnog te betalen binnen 14 dagen. Indien de Klant dit nalaat, kan de Leverancier het terrein van de Klant betreden en de Producten of Goederen in bezit Totdat deze zijn geretourneerd, is de Klant als enige verantwoordelijk voor de veilige bewaring ervan en zal hij deze niet gebruiken voor enig doel dat geen verband houdt met dit Contract.

15.2 De beëindiging van het Contract heeft geen invloed op de rechten, rechtsmiddelen, verplichtingen en aansprakelijkheden van de partijen die tot de datum van beëindiging zijn ontstaan, met inbegrip van het recht om schadevergoeding te eisen voor een schending van het Contract die op of voor de datum van beëindiging bestond.

15.3 Elke bepaling van het Contract die uitdrukkelijk of stilzwijgend bedoeld is om na beëindiging van kracht te blijven, blijft onverminderd van kracht.

 

16. Overmacht

Geen van de partijen zal het Contract schenden of aansprakelijk zijn voor vertraging in de uitvoering of niet-nakoming van een van haar verplichtingen onder het Contract indien deze vertraging of niet-nakoming het gevolg is van gebeurtenissen, omstandigheden of oorzaken buiten haar redelijke controle (een geval van Overmacht). In dergelijke omstandigheden wordt de termijn voor nakoming verlengd met een periode die gelijk is aan de periode gedurende welke de nakoming van de verplichting werd vertraagd of niet werd nagekomen. Als de periode van vertraging of niet-nakoming 6 maanden duurt, kan de partij die niet getroffen is het Contract beëindigen door de getroffen partij 28 dagen van tevoren schriftelijk op de hoogte te stellen.

 

17. Algemeen

17.1 Overdracht en andere transacties

(a) De Leverancier kan te allen tijde al zijn rechten en verplichtingen uit hoofde van het Contract overdragen, hypothekeren, belasten, uitbesteden, delegeren, in trust geven of op andere wijze behandelen.

(b) Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Leverancier kan de Klant zijn rechten en verplichtingen uit hoofde van het Contract niet toewijzen, overdragen, hypothekeren, verpanden, belasten, uitbesteden, en/of cederen (goederenrechtelijk cessie- en verpandingsverbod, zie artikel 3:83 lid 1 BW).

17.2 Kennisgevingen

(a) Alle kennisgevingen of andere mededelingen aan een partij op grond van of in verband met het Contract dienen schriftelijk te geschieden en te zijn:

(i) persoonlijk of per vooruitbetaalde eersteklas post of een andere bezorgdienst op de volgende werkdag worden afgegeven op de statutaire zetel (indien het om een vennootschap gaat) of de hoofdvestiging (in alle andere gevallen); of

(ii) per e-mail wordt verzonden naar het adres dat in de Bestelling, het Contract of in e- mailcorrespondentie tussen de partijen is vermeld.

(b) Elke kennisgeving of mededeling wordt geacht te zijn ontvangen:

(i) indien persoonlijk overhandigd, op het moment dat de kennisgeving op het juiste adres wordt achtergelaten;

(ii) indien verzonden per vooruitbetaalde eersteklas post of een andere bezorgdienst op de volgende werkdag, om 9.00 uur op de tweede werkdag na het posten; of

(iii) indien verzonden per e-mail, op het tijdstip van verzending, of, indien dit tijdstip buiten kantooruren valt op de plaats van ontvangst, wanneer de kantooruren hervatten. In deze clausule 2(b)(iii) betekent kantooruren van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur op een dag die geen officiële feestdag is in de plaats van ontvangst.

(c)Deze clausule is niet van toepassing op de betekening van een proces of andere documenten in een rechtszaak of, indien van toepassing, een arbitrage of andere methode van geschillenbeslechting. 

17.3 Gehele of gedeeltelijke ongeldigheid. Indien een bepaling of een deel van een bepaling van het Contract ongeldig, onwettig of niet-afdwingbaar is of wordt, wordt deze geacht te zijn geschrapt, maar dit heeft geen invloed op de geldigheid en afdwingbaarheid van de rest van het Contract. Indien een bepaling of deelbepaling van het Contract geacht wordt te zijn geschrapt onder dit artikel 3, zullen de partijen te goeder trouw onderhandelen om een vervangende bepaling overeen te komen die, voor zover mogelijk, het commerciële resultaat van de oorspronkelijke bepaling bereikt.

17.4 Verklaring van afstand. Geen enkele nalatigheid of vertraging door een partij bij de uitoefening van een recht of rechtsmiddel voorzien onder het Contract of de wet zal een verklaring van afstand van dat of een ander recht of rechtsmiddel inhouden, noch zal dit de verdere uitoefening van dat of een ander recht of rechtsmiddel verhinderen of Geen enkele afzonderlijke of gedeeltelijke uitoefening van een dergelijk recht of rechtsmiddel zal de verdere uitoefening van dat of enig ander recht of rechtsmiddel verhinderen of beperken.

 

17.5 Geen partnerschap of agentschap. Niets in het Contract is bedoeld of wordt geacht een partnerschap of joint venture tussen de partijen tot stand te brengen, een van de partijen tot agent van de andere partij te maken of een van de partijen te machtigen verbintenissen aan te gaan voor of namens de andere partij.

17.6 Volledige overeenkomst. 

(a) Het Contract vormt de volledige overeenkomst tussen de partijen en vervangt en vernietigt alle eerdere overeenkomsten, beloften, toezeggingen, garanties, verklaringen en afspraken tussen hen, hetzij schriftelijk of mondeling, met betrekking tot het onderwerp ervan.

17.7 Rechten van derden

(a) Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, geeft het Contract geen aanleiding aan derden om rechten onder het Contract af te dwingen.

(b) De rechten van de partijen om het Contract te ontbinden of te wijzigen zijn niet afhankelijk van de toestemming van enige andere persoon.

17.8 Wijziging. Behalve zoals uiteengezet in deze Voorwaarden, zal geen enkele wijziging van het Contract van kracht zijn tenzij deze schriftelijk is overeengekomen en ondertekend door de partijen (of hun bevoegde vertegenwoordigers).

17.9 Toepasselijk recht en formumkeuze

Op deze algemene voorwaarden, opdrachten en/of overige overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit of samenhangen met een rechtsverhouding tussen partijen zullen, ter keuze van HERMEQ, in eerste aanleg bij uitsluiting worden beslecht door de bevoegde rechter van de Rechtbank Amsterdam (Nederland) of door de bij of krachtens de wet bevoegde rechtbank.

 

Heb je een vraag? Weet je iets niet zeker?

De makkelijkste en snelste manier om dit op te lossen is door direct contact op te nemen met een lid van ons team.

Neem contact met ons op via e-mail: sales@hermeq.nl.

Of schrijf ons: HERMEQ B.V., Energieweg 30, 2421LM, Nieuwkoop