Neem contact op met ons: sales@hermeq.nl

/
VAT Display

Bezorging snel en betaalbaar

in HEEL NEDERLAND

Veilig en eenvoudig

ONLINE BETALEN

 

Kantelcontainer - Heavy Duty

Artikelnummer
TS2217
Leveranciers van heavy-duty kantelcontainers, ook wel kiepbakken genoemd. Deze serie kiepbakken is in het Verenigd Koninkrijk gemaakt van dik plaatstaal en is ideaal voor industriële omgevingen en voor gebruik op bouwplaatsen. Mechanisch bediend kunnen we deze containers ook voorzien van wielen om ze wendbaarder te maken.
Niet op voorraad

Snelst mogelijke bezorgtijd: Snelst mogelijke bezorgtijd: Tot 5 werkdagen Bezorgkosten worden berekend zodra je de postcode en verzendadres invult bij het bestelproces. Het verzendadres kan mogelijk de bezorgkosten en levertijd veranderen.

Ons standaardassortiment industriële kantelcontainers heeft een trechtervormige bak met omgeslagen bovenranden. Ze zijn uitgerust met veilige en gemakkelijk te bedienen hendels compleet met veiligheidspallen en worden geleverd met een zware veiligheidsketting. Deze bakken, gemaakt in het VK zijn CE gemarkeerd en compleet met volledige bedieningsinstructies. Al deze containers zijn vervaardigd met basisframes van 5 mm. Capaciteit: • 350 - 0.50 yard • 500 - 0.75 yard • 750 - 1.00 yard • 1200 - 1.50 yard • 1600 - 2.00 yard • 2400 - 3.00 yard Andere niet-standaard opties zijn op aanvraag verkrijgbaar, waaronder: - Verhoogt rooster - Stalen deksels - Canvas afdekking - Scharnierpenbevestiging - Automatisch kantelen - Hijsogen Capaciteit L Dikte mm Lengte mm Breedte mm Hoogte mm Max gewicht (Kg) 350 3 1320 820 700 1000 500 3 1320 970 880 1000 750 5 1560 970 920 2000 1200 5 1980 1070 1110 2000 1600 5 1980 1570 1110 2000 2400 5 1980 1570 1410 2000

Heb je nog hulp nodig? Neem dan contact op met HERMEQ.

Neem contact op door te e-mailen naar sales@hermeq.nl of bel ons tussen 9:00 en 17:00 op +31 202417011

Model litres Mat mm Length mm Width mm Height mm Max SWL (Kg)
350 3 1320 820 700 1000
500 3 1320 970 880 1000
750 5 1560 970 920 2000
1200 5 1980 1070 1110 2000
1600 5 1980 1570 1110 2000
2400s 5 1980 1570 1410 2000

 

Tipping Skip Conformity

These Tipping Skips are in accordance with Machinery Directive 89/392EEC (Amended 98/37EEC) and conform to the harmonised European Standards EN292-1 & EN292-2 and to British Standards BS EN ISO 12100-1 :2003 & BS EN ISO 1200-2 :2003.  

Wat is het verschil tussen een zelf-kantelende container en een heavy duty kantelcontainer? De heavy-duty kantelbakken zijn vervaardigd uit 5 mm dik staal, terwijl de andere bak uit 3 mm dik staal is vervaardigd. Dit maakt de heavy-duty kantelcontainer slijtvaster. De standaard containers hebben daarom verstevigde randen die op zichzelf worden teruggevouwen om de bak meer stevigheid te geven. Dit is niet nodig voor de zwaardere container die in plaats daarvan eenvoudige omgevouwen randen heeft. Wat is het verschil tussen een kantelcontainer voor vorkheftruck en een kantelcontainer voor een telescopische kraan/verreiker? Onze heavy-duty en zelfkantelende containers zijn ontworpen om met een vorkheftruck te worden opgetild en gekanteld. Ze zijn voorzien van veiligheidskettingen die aan de heftruck worden vastgemaakt. Ze zitten op een draaipunt en zodra de grendel aan de achterkant van de kiepbak wordt losgelaten rolt het naar voren om de inhoud te legen. Ze bewegen automatisch terug naar de originele positie waarnaar de grendel het weer vastzet. Ter vergelijking: de kiepbak voor een verreiker is ontworpen met deze specifieke kraan gebruikt te worden. Hierdoor is er geen kantelmechanisme, veer of veiligheidsketting nodig. In plaats daarvan komt de vork van de verreiker in de bak en door de gasveer aan de achterkant van de kiepbak vergrendelt het automatisch aan de vorken. De inhoud van dit soort container wordt geleegd, niet doordat de bak naar voren rolt, maar doordat de verreiker de hele bak kantelt door voorover te leunen. Deze containers worden steeds populairder op bouwplaatsen waar verreikers aanwezig zijn. Dit komt doordat bij een kantelcontainer voor een vorkheftruck de chauffeur uit de truck moet stappen om de kiepgrendel te ontgrendelen en dit een potentieel gevaar zorgt als het niet correct wordt gebruikt. In tegenstelling tot de verreikercontainer waar de bestuurder nooit de veilige cabine hoeft te verlaten.